
افسردگی، اضطراب، الکلیسم، خودبیمارانگاری ( hypochondriasis )، بیخوابی و ... همه نامهای مختلفی هستند که بهxa0عوارض استرس بیش از حدxa0داده شده است. در گذشته، هر یک از اینها، یک بیماری جداگانه در نظر گرفته میشد ولی اکنون ما میدانیم که همه آنها پیامدهای درست کار نکردن پیامآوران شادی در مغز و تلاش ناکام انسان برای رفع آنها از طریق استفاده از نیروبخشها و آرامبخشها هستند. یکی از دستاوردهای مهم دهه 1990، درک ما از چگونگی کارکرد همه اینهاست. ما اکنون ابزارهایی در اختیار داریم که میتواند به فرد کمک کند ت...
ادامه مطلب